Syarikat Alex Call ditubuhkan pada awal bulan Oktober 2006,.Syarikat ini menjual produk kad panggilan VoIP (Voice over Internet Protocol) yang diberi nama eVoiz®.Pada permulaan perniagaan syarikat ini hanya mempunyai 2 rakan kongsi.Tahun demi tahun syarikat ini telah berkembang dan pada bulan Mei 2009 kami telah pun mempunyai 7 agen eVoiz dan 2 agen VoIP.Pada Mei 2009 juga kami mengorak langkah untuk menambah produk eVoIP Betamax®
Sepanjang perniagaan ini,kami juga menjalankan usahasama bersama Biro Ekonomi PERUBATAN Cawangan Iskandariah yang dikenali sebagai Alex YE dibawah kepimpinan Saudara Ahmad Hanif.Kerjasama ini dilakukan untuk menjana pendapatan persatuan.
Buat masa ini perniagaan kami lebih bertumpu kepada muhafazah Iskandariah.InsyaAllah pada masa akan datang kami juga ingin membesarkan syarikat kami dan melantik agen-agen baru dari muhafazah lain.
SYED OMAR FAROUK
Pengarah,
Alex Call Company
